Ponnyryttaren

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma Alenius - 22 juli 2012 15:28

SÅÅÅ SJUUUKT ledsen mina läsare! jag har inte uppdaterat bloggen på typ över en VECKA! Jag har flyggit upp till Gideå i måndags!


Har varit förbi idag o shipmärkt hästarna i stallet och ska iväg och rida ikväll! Lite ridlektion + uteritt står på shemat, kommer inte att träffa min sötnos Bella på över 3 veckor...men tills dess så tar jag hand om Bajskir Hästarna här uppe!


Fjol års fölen är sig lika, fast MYCKET större! Om två år ska det börja ridas in o jag ska hjälpa till ofc! Här uppe i norrland har jag NO WAY takning! mitt 3 abonnemang är inte direkt att rekomendera om man bor här...


Jag har inget internet på datan heller för den har oxå 3 -.-'


Men har lånat farmor o farfars dongel nu så jag kan blogga en stund! Jag har ingen överföringssladd till datan med mig så jag kan inte ladda upp några bilder till er härifrån! ni kan INTE FATTA hur störigt de e att inte kunna blogga på 1 vecka!


...men jag har iallafall gjort ETT inlägg idag! NEW RECORD!!!!


Puss o Kram


   





Av Emma Alenius - 13 juli 2012 00:26

Emma Carlsson, jag lärde känna dig för 3 år sen! Vi har gått igenom mycket tillsammans under den tiden, vi har stöttat o hjälpt varandra till MAX!


...jag vet inte vem jag skulle vara utan dig...du är en vän som jag vill behålla hela livet! Visst, vi bråkar men det tar inte lång tid innan vi blir samms igen.


Du är en PERFEKT kompis och en vän jag NEVER IN MY LIFE tänker förlora pga av svartsjuka eller övertag, dig ska jag behålla så länge jag bara kan!


Imorn ska du o jag dra o kolla in Hunger Spelen tsm i Heron City! Längtar redan efter att få träffa dig...du betyder så mycket för mig o hoppas du vet det!


Over and Out!


Puss o Kram


   


  

Av Emma Alenius - 13 juli 2012 00:19

         

Av Emma Alenius - 12 juli 2012 12:10

Så, igår va jag ju på HÖÖKS en stund, tänkte berätta vad det var som hamnade i min påse :)


*Tobbe Larssons Ekologiska Hästolja


*Sommrig grimma +


*Matchande fluggpanband!


*och sist MAGIC BRUCH!


...grimman ska jag använda nu på Taffsnäs, men tills dess ska Bella ha den ofc!


borstarna ska jag använda först på Taffsnäs och sen ska bella få dom med, man ska ha med sig RENA borstar till Taffsnäs så tänkte att jag slipper tvätta om jag inte använder dom innan! Borstarna är hel AMAZING bra! Man kan använda dom till ALLT! Jag borstar HELA Bella med den, manen + svansen, den är så bra för den tar enkelt bort lera/dam/hår/ & ger glans! Den sliter inte heller ngt på svansen eller manan, den reder änkelt ut den o får pälsen att se ren o fin ut! REKOMMENDERAR STORT!


Häst oljan ska användas på tävling eller uppvisning, kanske bara på träning med Bella?


Puss o Kram


       






Av Emma Alenius - 12 juli 2012 12:05

   

Av Emma Alenius - 12 juli 2012 11:48

Gick upp tidigt idag, mammas födelsedag :)

Fixa frukost på sängen o massa mys!


...jag har precis duchat klart! Provade en ny grej idag, lollo fick något konstigt recept från någon tidning om hur man gjorde håret glasigare genom att blanda ÄGG, OLIV OLJA & VATTEN! galet äckligt! Men gav sjuukt BRA resultat!


Pappas kompisar kommer över senare för att fira mamma med oss! Blir ALLTID film mys när dom kommer!


...nu ska jag käka luch, see u later on!


Puss o Kram


   


Av Emma Alenius - 11 juli 2012 23:51

...ska upp tidigt imorn, mamma fyller år! Så jag åker inte till stallet, har varit sjuukt dålig uppdatering av bloggen dom senaste dagarna oc de är för att jag varit i stallet, kan ju inte uppdatera där...


Men NU ska jag börja uppdatera som vanligt!


Idag var jag ut till stallet, tog in Bella vid lunch o bortade nogrant i säkert en timme, smörjde hovarna o gav henne MASSA lyx!


Hon har tappat en sko i hagen igen så hon fick vila i hagen resten av dagen!

Imorn kommer jag lägga upp massa mysiga bilder jag tog i stallet idag, men inte nu för det är för sent!


Sen tog jag bussen hem, på vägen stannade jag till på HÖÖKS för att fixa ettnytt flugpannband till slangbella, hennes är både för litet o inte särskilt snyggt! Och som alltid när jag shoppar hittar an massa andra bra saker med! Så blev en matchande blå grimma + flugpannband, magicbrush (sjuukt bra borstar)& TobbeLarsson hästolja! jag är JÄTTE nöjd ed dagen idag, både med köpen o header som jag fixa ikväll!


Hoppas ni gillar den lika mycket som jag gör!


Puss o Kram


   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards