Ponnyryttaren

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Emma Alenius - 4 augusti 2012 22:50

Vissa dagar känner man bara att man inte årkar mer! Det kan bero på att man har mycket att göra elle bara det att man känner sig liten och svag.

Jag har precis läst klart Blondinbellas bok "Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer" OMG tack vare Denna bok så har jag lärt mig så mycket nya saker om mig själv! Den hjälpte mig och MåNGA andra att förstå att det inte är OK att göra sånt som inte kämna rätt eller som hon skrev "det är rätt om det är lätt" Om du inte vet om du ska falla för grupptrycket eller om du bara ska hänga med till stan meed gänget fast du vet att du hr en hel hög med läxor där hemma somndu vet MÅSTE göras för att du ska bli godkönd av både din lärate OCH dig sjölv! Jag tror att den hårdast domaren är en själv. Det är VI som sätter alla kraven på oss själva och är oftast alldelles för hårda mot oss själva!

Man måste lära sig att mål är bra! Dom ger en styrka att satsa mot sina drömmar och att fantisera om sitt dröm liv. MEN man man måste se skilnaden på DrÖm livet OCH öivet annars fastnar man bara och känner att livet är tråkigt eller jobbigt! Man måsye lära sig att uppskatta det man har i NUETT och ha tyfliga mål och en efter en uppnå dom. Annars blir det som tidigare ocj man känner att man inte duger eftersom dröm jagett är bätre. Så får det Inte vara...när man inser att man duher som man är komme rsjälvkännslan att öka i höjden och själförtroeendet vara på topp för då jämför man sig inte med allt o alla hela tiden utan är nöjd med den man är och är stolt över det!

Jag hoppas att du precis som kag läser denna bok! Jag tror att den kan förändra ditt liv till det bättre och lära dog inse att du dugwr som du är.

"Ta ingen shit @ all" ha det i huvudet ALL the time så lyckas du i livet.

Puss o Kram



Av Emma Alenius - 4 augusti 2012 22:27

Av Emma Alenius - 4 augusti 2012 20:08

Av Emma Alenius - 4 augusti 2012 20:04

Kommer sakna dig gullungen! Ses nästa sommar :)

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards