Ponnyryttaren

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Emma Alenius - 25 december 2012 17:23

         

Av Emma Alenius - 25 december 2012 15:30

Här kommer ett tidsinställt! Hoppas ni uppskattar :) Lite Deepshit style på detta inlägget blir det! Enjoy...


Idag hade jag ta upp nätmobbning! För det är ett så sjukt stort problem just nu! Det kan gälla alla tjejer & killar från typ 9 år till dom som är vuxna & ska ta ansvar! Tycker att man ska ha det i tanken att när man är ute ¨på datorn, sin mobil eller whatever så har man ett ansvar! Att man inte bara sprider massa skit över ngn...för helt ärligt! Mårman bättre av att trycka ner någon annan? Jag skulle INTE tro det va! har valt att ta upp det på bloggen för att påminna, för det är viktiga saker jag skriver om nu, så tänk nu inte bara " men vi har hört detta 1000 gånger förut, varför skulle jag läsa igen?" Men ta dig dom 5 min som det tar att läsa igenom inlägget, tänk igenom det som står där! För om du inte tycker om att bli hackad på för att du är dig själv...varför skulle någon annan tycka om det! Blir så förbannad på folk som bara *klick* och en j*ävligt elak kommentar eller pm har skickats iväg! och för vad? Jo för att den tjejen eller killen sa vad det tyckte! Visade vad den tyckte vad rätt, och det personen fick tillbaka var skit! behöver inte gälla MIG eller någonting som har hänt på min BLOGG! Pratar om fb, instagram, twitter...ALLT sånt där man bara kan skriva ner sina elaka ord och sen bara *In your face* med dom orden!


Tycker att det har gått förlångt när man som det hände för ett tag sen när folk blev uthängda på instagram av någon okänd tjej! Skrev skit om dom & fick tillslut HUR MÅNGA SOM HELST emot sig! Tänk på det, att du är INTE ANONYM på internet! Det går alltdi, ALLDTID alltid att se vem det var som låg bakom! Så innan du tänker "men jag är ju anony så skitsamma vad jag skriver, dom vet ändå inte vem jag är!" Och woops, helt plötsligt var du inte anonym längre eller så hade du skrivit in din mail adress så man kunde se vem du var, kanske man till & med kännde den personen! Eller ännu värre, att man får reda på av någon annan att DEN hade gjort det! Sårad & otroligt arg bli man då, just saying...


ALLA har ett ansvar, ta & fatta det snart! Hur långt ska det få gå innan någon säger STOP, det räcker nu! Är det när personen mår så dåligt att hon/han inte vill gå i skolan, inte vågar prata, drar sig undan eller bara skiter i allt & drar! HUR LÅNGT ska det gå...redan vid första bad comment HAR DET GÅTT FÖR LÅNGT! Du har då gjort följande:


*Sårat en person som inte förtjänade det!


*Hackat ner på en person för vad? Att den var sig själv kanske?


*Fått en bra kännsla i magen...eller?


*Sårat ngn så alvarligt att han/hon inte kommer till skolan mer!


*Kanske till & med fått personen att göra ngt dumt tillbaka som hämd!


Listan kan bli oändligt lång! Det blir ju bara en ods cirkel, DU MÅSTE bryta cirklen! För vem mår bra av att såra andra? INGEN ÄR SVARET PÅ DET!!


Ofta, inte alltid så är det personer som själva kanske inte har det så lätt hemma eller bland kompisar! Kanske har föräldrar som drick på tok för mycket eller kanske behandlar en dåligt! Dom personerna är ofta dom som skapar hat på nätet! För att slänga all sin ilska på någon annan! Kul...tack för det! Ses i skolan sen då...eller inte! Säger inte att det är folk som mår dåligt som ligger bakom allt dåligt som händer på nätet! Absolut INTE! Alla har eller gör det hela tiden! Jag är inte perfekt! Jag har skkrivit saker jag inte är stolt över till andra på nätet! det har jag...men jag HAR slutat! För vad är det bra för?


Facebook & speciellt instagram har vlivit något ställe där  undomar jämför sig med varandra! Alla gör, försök Sluta, för det hjälper inte att jämföra sig med andra, det finns alltid människor som har det både bättre & sämmre än du! Bara att acceptera!


Hoppas att jag med detta inlägget kan få folka att tänka om, sluta med bad comments! Sluta såra andra...


Vill verkligen att detta får ett slut! Detta skriver jag inte för att det blivit dålig stämmning på bloggen, tvärtom! Bara snälla & roliga kommentarer komme rin just nu! men det komemr alldtid finnas haters, oavsett vad man gör! Jag respekterar att man inte tycker som jag! Det gör jag faktiskt, men att släppa ute det på bloggen t.e.x är bara SÅ INTE OK! Där drar jag min gräns! Vart går eran?


 









Av Emma Alenius - 25 december 2012 12:58

Har precis lagt upp ett deepshit inlägg på tidsinställt som kommer upp under dagen! Så HÅLL KOLL!


Var nog bara det :) Brb, detta vill ni inte missa :) tar upp ett viktigt ämne: NÄTMOBBNING!


 



Av Emma Alenius - 25 december 2012 12:06

Sitter här vid datorn nu & bloggar! Kollar ut, bara MASSA massa Snö överallt! Hur mysigt liksom? Inga planer på idag, bara ta det lugnt! Kanske träffa ngn kompisa under dagen eller så :) Imorgon ska jag till Bella, hade tänkt att köra lote markarbete/ låga hinder om ridhuset är ledigt! Vill att dom sista gångerna jag sitter upp på henne SKA bli dom bästa! Tästa det jag inte hunnit göra en...typ hoppa upp mot 70, 80 cm om det är OK med Sandra & om Bella vill det! Se vart "gränserna" går! Inte flams och oansvarig fläng ridning utan mera JOBBA på högre nivå för att se vad hon klarar, typ!


Som sagt, inget planerat idag! Bara mys med familj & vänner!


till er som undrar: "Men hallå! Du sa ju att du hade slutat på Bella?!" svar: Ja, det har jag! Fast har som ett "kontrakt" att jag slutar 1 månad efter att jag sagt till :)


Ska se hur mycket uppdatering det blir idag, ska skriva några tidsinställda som håller bloggen igång under dagen! Hoppas att det funkar nu då, så att dom laddas upp med!


     

Härliga sommarminnen! Ta mig tillbaka :)


 

         





Av Emma Alenius - 25 december 2012 01:11

Av Emma Alenius - 25 december 2012 00:53

Haft en GRYM julatfon! Erik (kusin) hade fått typ kräksjukn & kunnde inte komma! Blää! Massa julkramar från oss till honom såklart! bara myst med la famila idag, haft super kul! Ännu en julafton som blivit SÅHÄÄÄÄR grym!


*Kommer inte att lägga upp vad jag fått i julklapp som: "TITTA VILKA FINA SAKER JAG FICK AV BÄSTA FÖRÄLDRARNA 4 -EVER!" Och en massa skryt bilder på det, Noppe! Gör som Nellie & många anndra och visar inte vad jag fått ENDAST av RESPEKT! Ett väldigt viktigt ord som kräver mycker ansvar...så väljer att inte "visa upp" vad jag fått HÄR på bloggen!


TRO NU INTE ATT JAG KOPIERAR ALLT SOM NELLIE GÖR! Andas, och tänk istället - Wow! Kul att hon inspererar anndra till att göra bra saker mot andra & respektera alla som dom är! istället för att hacka ner & säga ngt som - Ojdå! Trodde inte du var en som kopierade andra! bara en falsk copycat bakom den bloggen! För tro mig...DET SÅRAR IRL!


Nu ska jag lägga mig med det ordet framför mig: RESPEKT! Till alla er :) Hoppas ni haft en bra Julafton 2012!


         

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards