Ponnyryttaren

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Alenius - 31 januari 2012 22:43

HEJ! Jag bloggar imorn om hur allt gick så ni får vänta ett tag till ;) Hoppas att ni har det bra sööta läsare! Vad har ni gjort idag???? Måste gå o lägga nu!

 

Av Emma Alenius - 31 januari 2012 14:42

IDAG! har jag varit lite "smidig", först så hade jag glömt bort att det var både matte läxa OCH det stora musikteori Provet!!! Sen så hittar jag inte min franska bok, och får låna  på franskan -.- När jag kom till skolan så påminde min snälla klass kompisar mig om provet och ni kan ju gissa hur jag reagerade!!!! pTyp: VAA!!! Var det inte nästa vecka!!!! Jag har intepluggat Allas!!!! Men provet gick bra ändå, det var inte så svårt! Sen så hade jag glömt att det var utvecklingssamtal imorn, och efersom att det är jag som ska leda det så blev det en till chock på samma dag!!! Hoppas att resten av dan går bättre!!! Vill inte sumpa chansen att få en medryttarhäst direkt!!! Jag bloggar senare om hur allt gick....önska mig lycka till då. Puss o Kram

 bjuder på söt häst bild

  

Av Emma Alenius - 30 januari 2012 22:44

Ville bara säga GOD NATT! en sista gång, Puss o Kram!

xoxo Emma  

Av Emma Alenius - 30 januari 2012 22:39

Ska lägga mig nu!!! Hoppas att ni har haft en bra dag o att ni inte har varit sjuka!!! Imorn e stora dagen, då ska jag prata med Sandra om att få bli med ryttare på hennes häst. Sen så ska jag gå grönt kort kurs efer dressyr träningen, mycket o göra, önska mig lycka till !!! Puss o Kram

 bjuder på bild, Casper i sommras!!! Söötisen I LOVE YA  

Av Emma Alenius - 30 januari 2012 15:55

I förra "kapitlet" om -mitt liv på Taffsnäs- Kom jag till taffsnäs, vi provred och nu ska ni få veta i vilken grupp o häst jag skulle få!


Vi samlades i rummet mellan rummen på övervåningen precis vid tarppan, alla satt spänt o väntade! Dom lästa upp namn för namn och i vilken grupp o vilken häst man skulle få! ELIN LILLSUNDE, Grupp 3 du ska ha Grimar! -Jaaaa! Skriker Elin!!! dom fortsätter namn för namn och man hör mest yes! o JAAAA.


 Till slut ropade dom: Emma Alenius, Grupp 2 och du ska ha Helix!!! Jag visste inte om jag skulle skriva JAA! eller sucka, då kom jag på att det var fjordingen jag provred o tjöt Tack!!! <3   Ledarna fortsatte namn på nam tills alla var uppropade! Sen så var det fixa i matsalen och sen så skulle vi få vår första lektion på lärget! Undertidens vi fika fick vi instruktioner om hur vi skötte torkningen av borden osv: det var så att den som hade DALA- HÄSTEN på sitt bord skule torka o se till att allt såg fint ut tills nästa gång vi skulle äta!!!


 Detta jälde frukost, lunch o middag! annars så tog kocken hand om det om jag minns rätt! Efter fikat bytte vi om till stall kläder för det fick man inte ha i matsalen eller i sängarna! Sen så skulle vi hämta hästarna från hagen! alla tog med sig sin hästs träns och gick i grupp mot hagen!


När vi var framme så sa ledarna: Skrik ut numerna på hästarnas rumpor så att den som har den hästen ska hitta den fortare!!! Så fort vi gick in i hagen började alla skrika 34 här 56, 3, 23,7 osv. När vi kom längst bort i hagen hörde jag Numer 45 här borta, det var Helix!


Jag gick fram och tränsade och sedan lede vi in hästarna från den enorma hagen! Väl framme på "platån" fick vi en speciell plats som våran häst skulle så på när vi gkorde i årning dom! det var mamma årdning när vi red! Jag var numer 2!!!


När jag var klar med Helix ropade Malin(våran ledare) att vu kunne sitta upp! och den sekunden kännde jag bara glädje.....:D


I nästa kapitel i -mitt liv på Taffsnäs- kommer jag skriva om första ridlektionen och vad vi gjorde på kvällen! Tro mig, det vill ni inte missa ;) Kapitel 3 läggs upp på ondsdag då jag inte hinner blogga så mycket imorn!!!! Ha det så bra nu läsare! Puss o Kram


Av Emma Alenius - 30 januari 2012 10:59

Gissa vad som har hänt??? Jag o familjen ska dra till Egypten/Hurghada på höstlovet!!!! Äntligen så kan vi resa igen!!! Hoppas att jag kan bli lite brun när jag ändå är där ;)


Om ni inte visste det så kommer jag nog ha lite svårt att bada där om det inte är i pool, jag är LIVRÄDD för HAJAR, dom ser så ondskefulla ut!!! Tänk om en haj kommer när jag snorklar över korallrev??? GUD, jag skulle typ ha döt!!! Hoppas att jag kan bli av med räddslan innan jag åker!!! Några förslag på hur???


I nästa inlägg så komemr del2 - mitt liv på Taffsnäs- Hoppas att ni tittar in då! Puss o Kram

 

  Ussh tänk om man såg en sån på badplatse!!! :S

Av Emma Alenius - 30 januari 2012 10:45

Vad ska mina kära LÄSARE göra idag då??? Hoppas att jag blir "frisk" till imorn då jag ska prata med Bellas ägare Sandra om att få bli medryttare på Bella, sedan är det ju ridlektion, tror att det var dressyr ;)


Hoppas att ni har det bra o inte är sjuka som mig!!! Puss o Kram

 

 

Av Emma Alenius - 30 januari 2012 08:37

God Morgon på er söta läsare!!! Jag e hemma ifrån skolan idag för att jag har feber :( Men det bra med det är ju att jag kan blogga med er HELA dan!!! Jag kommer göra typ 9 innlägg minst idag, och så kommer ju "Kapitel 2" i -Mitt liv på Taffsnäs!!!! Missa inte det. Nu ska jag blogga en stund innan jag äter frukost, det blev typ en lång helg för mig idag!!! Hoppas att ni har det bra. Puss o Kram

 

Bjuder på bild på mig som liten!

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards