Ponnyryttaren

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Emma Alenius - 28 april 2012 18:17

...gick upp innan sju o fixxa mig och åt frukost! Sen la jag mobilen på laddning så att den kunde klara sig till stallet där jag skulle ladda den mera, DUMT gjort! (ni fattar snart)


Sen s´kjusa mamma mig till bussen, hinner precis stanna henne innan hon åkte hem igen...."MAMMA! Jag glömde mobilen i skåpet!" -.-' OFC liksom, typiskt mig, hon han inte hämta den innan bussen kom så jag fick klara mig utan :/


Bytte senare buss till en som tar mig till min cykel (som sår i skogen) sen cykla 3km till stallet, KUL?


Framme i stallet fort upp o byta om, 30min tills ridlektionen....streeees nu! Fick den gulliga lilla ponnyn Casper (som brukar gå "nybörjar lektioner" bara för att han e liten o snäll pny) nästan HELT omöjlig att få i form/på tygeln utan snodd, fick han att stå fint när vi hade genomgång av uppgift o det var HALT :)


Passet gick bra, vi övade framdelsvändn. idag...kanske inte det roligaste menmen....


Sen upp i privat, hämta Bellis från hagen, OBS! stängde av elen innan! var typ 20cm lera i börja av hagen så ville inte gå in, ropa på henne men hon kom inte -.-' gick till anndra öppningen av hagen och tänkte gå in där det inte var lera och hämta henne, skulle kryppa över/under "eltrådarna" och fick en stöt! För det hade kommit en tjej som skulle hämta en annan häst i hagen, och slagit på elen för hon trodde att den var på, när den var av! -.-'


Sen var vi tvungna att ta in den sista hästen med, Meggie för hon ska inte stå själv :)


Efter lite pyssel i stallet o Bellis så red jag, Sara m. Lotos och Alexandra m. Meggie ut! Vi red genom området och gade miljöträning! Super bra för bellis som tycker det mesta är leeeskigt!


Allt gick bra, lite läskiga saker men annars lugnt!


SUPER fint väder! Känndes som sommar! red i bara Pike! (fleace ute) sen dressyrade vi lite på uteanan i mest skritt o trav, lagom med galopp i båda varven! hoppade av o ledde henne typ 5min innan vi gick upp till satllet :)


Plockade av ALLT, putsade o fixxade....


Sen skulle det mockas MYCKET, torvas 2 STOORA skottkärror upp i boxen, TUNGT!


Sen fixxa hö, har fått nya sorters hö balar! Dessan är STOORA och mer "runda" höet är lätt och tort, Bellis gillar detta inte lika som det anndra höet! Då äv vi mint två cheyen! Det är svårt att packa för det krävs mycket mera än vanligt, påsarna blir för små! -.-'


Sen lite små fix innan jag bytte om, gjorde godiset till Bellis, bytte om och gick upp o gav henne godiset innan jag tog cyckel o cyckla 3km (ännu mera cyckel?) till bussen, TUNGT att dra upp cyckeln i skoogen igen, ran ut rostvatten från styret på byxorna så det såg ut som om nån spyt på dom....eller diarre...MYYYS?


Hörde hur tjejer snacka om det en bit bort... -.-' DÖÖÖ PINSAMT!


Sen åka änne 1timmes buss, fixa lunch på McD....gå hem -.-'


Sitter nu här och är helt slut....ett tag ialf ;)


Ni fattar nu va?....WOW...TUFF DAG IDAG!


Puss o Kram


   


Av Emma Alenius - 28 april 2012 18:14

...LÅNGT inlägg om idag! Håll koll :)¨


Puss o Kram


   

Av Emma Alenius - 28 april 2012 17:47

 

 
Av Emma Alenius - 28 april 2012 07:49

 

 
Av Emma Alenius - 28 april 2012 07:44

...Bella ska ridas, ska fixa allt annat i stallet som mocka, göra hö, göra godis....


sen ska jag cyckla till bussen, o ta den hem!


hemma ska det städas o fixas inför festen nu på lördag :) (nästa vecka)


tar nog hela dan!


bloggar när jag kommer hem!


Puss o Kram


   



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards