Ponnyryttaren

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma Alenius - 29 juni 2012 15:00

tycker faktiskt det är ganska kul att blåsa såp bubblor! Haha, gud va random sak att skriva om...men idag så provade jag o fick till ett par skiit stora!


...intressant intressaant, NOT! Men endå update, right?


Snart ska jag ta bussen hem igen, har vart super mysigt idag!


berättar mer sen + lägger upp bilder när jag kommer hem!


brb!


Puss o Kram


   



Av Emma Alenius - 29 juni 2012 14:00

Jag har börjat att publicera tidsinställa ibland! Funkar faktiskt super för att hålla bloggen igång under dagen :)


...fast blir ju lite jobbigt iblan o sitta o skriva typ 5 inlägg på samma gång, men gör det för er!


Ett deep shit inlägg kommer senre ikäll eller imorn....har ju inte gjort så många såna så det kan väl va kul? elle?


Sjuuukt fin da idag asså! Massa sol o varmt, me like!

Kanske blev lite brunare idag, eller inte...


Vi hörs later on!


Puss o Kram


   

Av Emma Alenius - 29 juni 2012 12:00

Ja, jag hade faktiskt tänk o göra en idag!


Om jag hinner göra en så kommer den upp senare ikväll! Då har ni något att kolla in sen, haha!


Varför gör jag inte videobloggar oftare?


svar: Jo, jag tycker att det är svårt att bara stå o prata inför en kamera...som att prata med sig själv typ! Känns ba konstigt o så ser jag inte klock ut heller när jag tittar på dom sen.


Men jag ska lva o sen kommer jag att göra fler videobloggar!


+ jag kan ju inte filma med min iPhone bara för att det är en 3G o inte en 3Gs, suck! Så måste ha något att filma med föruyom datan hela tiden! Blir så tråkigt om jag alltid sitter typ på samma ställe + att kvaliten inte blir så bra...men får väl sno mammas iPhone 4S ibland då!


Puss o Kram


   


Av Emma Alenius - 29 juni 2012 09:05

 Här va då kläderna från Hollister som kjag köpte igår!


ÄLSKA butiken, så sjuuukt cool :)

Gick runt i typ en timme o ba "OOOO snygga kläder"


Funderar på att åka dit igen o köpe ett par shorts + lite linnen (vita denna gången) det är ju ändå 50% rabatt så varför inte passa på?


Så va tycker NI om kläderna? Vill ha kommentarer om vad du tycker!


Puss o Kram


           



Av Emma Alenius - 29 juni 2012 08:55

Tja tja bloggen!


Idag ska jag yt till stallet o rida på picknic med Ida o Alexandra!

Har precis packat allt o sitter nu här och uppdaterar bloggen för ER!


Btw, godmorgon, haha!


Tror vi rider ut i skogen någonstans, något mysigt ställe där vi kan sitta o hästarna kan beta!


Bilder kommer på det :)


jag orkar inte åka ut nu på morgonen, så åker lite senare vid elva typ! har varot uppe så sent sista dagarna så är ganska slutkörd.


Bilder på kläderna kommer som jag sa snart upp HÄR på bloggen, hoppas ni gillar!


Puss o Kram


   



Av Emma Alenius - 28 juni 2012 20:17

Idag skulle jag ju va med Emma, men det blev inte så!


Hannah ringde mig på morgonen o fråga om jag ville hänga med till grönan, och ofc sa jag ja! Så jag klädde på mig o tog bussen till slussen :)


Vi tog färgan över till grönana sen....först så åkte vi Pop Expressen, o sen liite annat skoj! Träffade MASSOR med folk jag kände, kul!


Efter det trog vi in till Gallerian o Hollister, va första gången ja va där...(efterbliven ja vet)....och jag ÄLSKADE det! Var så sjuuuukt mycket fina kläder o 50% rabbat tackar man inte nej till!


...Vi stanade i typ en timme innan vi åkte hem! Sitter nu med en fin Hollistter påse med två nya tröjor i :)


Bilder på dom kommer sen.


Puss o Kram


   



Av Emma Alenius - 27 juni 2012 13:26

Jag har tipsat NellieB om min dröm ponny som jag hitta härom dagen!

Denna hästen skulle vara den jag hade satsat på och tagit mig till SM med...men det kommer INTE bli så :(


Jag kommer inte att få en ponny av mina föräldrar, sad but true!


OM jag vill ha en häst får jag köpa en när jag har pengarna att köpa den själv och batala allt som man behöver till den!


MEN! pappa har lovat mig en sommarhäst ngn sommar om typ 1 - 2år...på en sommar hinner man tävla MASSOR och övertyga kanske om att skaffa en egen, vissa honom HUR mycket ansvar jag KAN ta...hur pass BRA jag faktiskt ÄR på att rida,....om  den drömen bli san....blir jag så glad så jag inte vet vart jag skulle ta vägen!


Oavsett hur jobbigt det skulle vara att ha egen häst är jag villig att ofra ALLT! Jag skulle kunna satsa BARA på häste o skolan!


INgenting annat! BARA jag får chansen att komma upp i dom svåra klasserna...då ska det va d ponny eller stotrhäst som gäller!


JAG SKA till SM, hur jag tar mig dit vet jag inte....men jag SKA lyckas!


Puss o Kram


älskar minen på denna bilden asså! det var inte det att jag tyckte det var högt! tvärt om...det var ganska lågt! Det var bara det att det var så J*VLA jobbigt att få över honom ALLA hinderna! så över dom var enda gångerna jag kunde "vila" haha! Jag o fjordingar, vi passar bra! Men dom är inga tävlings hästar!


   

Av Emma Alenius - 27 juni 2012 13:11

Ska ba ducha!


Har precis ätit frukost o sitter nu framför datorn och är social! haha....ÄLSKAR min dator!


OMG! det är SOL ute...kanske ut o sola sen då? maby! det får vi se...tomten har blivit lite mer öppen och kul att ligga i bikini på tomten med massa pensionärer eller andra som promenerar som stannar o glooor! ne...INTE kul :/


Nu får pappa bygga den där terrasen + stallet på baksidan snart! han vill ah ett garage där han kan rulla in sin porche (stavning?) som han ska köpa, men jag vill ha ett stall där jag kan rulla in min tävlings ponny som jag vill köpa! Har faktiskt hittat en sjukt bra....STOOOR kapasitet att ta sig till dom stora klasserna, o fantastiskt söt!


Puss o Kram


   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards