Ponnyryttaren

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Emma Alenius - 2 februari 2012 20:44

Hejsan hejsan! Hoppas att ni har det bra! Pluggar till ett prov om Islam till imorn ;) Men inte nu förstås tog en paus för att blogga med er! Ganska svårt att komma ihåg 31 frågor o svar i huvudet, men men det går inte att ändra på läxan ;) Tänk om man kunde det  va???! Kommentera gjärna,ÄLSKAR feedback! Puss o Kram

Av Emma Alenius - 2 februari 2012 20:37

Stod o tvättade håret då varmvattnet tog slut!!!!! Vattnet blev bara 16 C!!!!! Det var helt SJUKT vad kallt det var.....frysser fortfarande :S  Det känndes typ som att få ett glas med isbitar över sig! Hoppas att allt balsam o shampoo försvan för det var inte länge jag kunde dusha i det vattnet! Hoppas att ni inte har samma otur som jag när ni duchar ;) Det "roliga" är att det hände typ samma sak för henne ikväll, värkar sprida sig så passa er för kallt vatten! Puss o Kram

 

  

 

Av Emma Alenius - 2 februari 2012 17:36

Hejsan alla sööta bloggläsare! Hoppas att ni gillade del 3 ;)


Idag så var jag för första gången på fritidsgården 2:an! Det är ett ganska mysigt ställe ditt man kan gå efter skolan o plugga, spela pingis, rita osv! Jag kommer mest ditt för att jag kan äta mällis där..men men alla är ju olika!


Som sagt tänkte jag blogga lite om hur det gick men Bella i tisdags, det är det många som undrar! (har inte hunnit godkänna era kommenterer än, sorry så därför kan ni inte läsa dom) Der gick skit bra! Sandra var super snäll och det var Bellisen med, det fanns egentligen bara ett problem! HON HAR BLIVIT HALT :( Dom såg det i söndas o veterinären var där igår! Sandra ska höra av sig om hur det har gått och Då komemr ni också få veta det! Men tills dess så fär jag blogga om annat!


Hoppas att ni tittar in igen senare ;) Puss o Kram

Av Emma Alenius - 2 februari 2012 17:12

I förra kapitlet i mitt liv på Taffsnäs: Vi hade fått veta i vilken grupp vi kom in i och vilken häst, vi hade fikat och hämtat hästarna i hagen för första gången! NU var det dags för första uteritten!


~DEL 3 - Uteritten~


Malin ropade att vi kunde sitta upp! När alla var klara så red vi iväg mot dom Stora gröna ängarna och mysiga grusvägana!


Helix var en riktig dröm ponny! Inte dragig o elak, inte slö och seg och ÖVER snäll. Han var helt PERFEKT!!! <3


Det var ju som sagt första gången vi red

  

 

      ut så vi tog det lite lungt, skritta o travade runt. På slutet så Galopperade vi över en äng, och det blev som en tävling! Jag kommer inte ihåg hur det gick, men jag minns hur marken försvan under oss, hur vi nästan flög fram! När vinden smekte mitt ansikte och solen värmde mina lätt bruna armar! Det var en av dom mest förtrollande ögonblicken i hela mitt liv! Jag blev ett med Helix, och tillsammans så trode jag att vi kunde klara allt! Men det kunnde vi ju inte, men det känndes värkligen så....:D (Jag blev lite "dramatisk" där, sorry för det) När vi var tillbaka så sköte vi om hästarna och när alla grupperna var tillbaka släppte vi ut dom i hagen igen! När vi kom tillbaks så var det dags för middag! Vi trodde att vi skulle ner till matsalen men det skulle vi inte!!! Vi skulle ner till "stranden" (Vattnet) och bada o grilla korv till middag! Det var såååå mysigt, jag kan inte beskriva det med ord! Vattnet var så där ljumet och skönt när alla hoppade i! Jag o många andra passade på att tväta håret när vi ändå badade! Jag tror det var Lollo som tappade sin shampoo flaska ner i vattnet! Men det var så grumligt så vi kunnde inte hitta den! Tråkigt för henne! Vi badade o myste kring elden nästan hela kvällen! Jag kommer aldrig att glöma den underbara stunden.....elden som värmde oss nu när solen inte kunnde det! Och alla nya kompisarna som man nu fick lära känna lite mera! Hoppas att det blir lika underbart ni i sommar när jag ska ditt igen!


I nästa kapittel av -Mitt liv på Taffsnäs- så kommer lite om första kvällen på lägret, dag 2 och allt kul som hände då! Hoppas att ni läser det! Puss o Kram




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards