Ponnyryttaren

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma Alenius - 1 juli 2012 13:38



           Linne: Hollister

           Shorts: HM

           Skal: Fick av Maya, sen hem fixat :)


 

          

Av Emma Alenius - 1 juli 2012 13:31

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag...städa lite hemma ellr fixa ute i trädgården blire nog :)


Vi håller ju på att fixa i årding i våra rabatter! Jag designar o pappa fixar med min hjälp! KOmmer att bli super när det är klart med det är ganska mycket jobb!


Sen skulle vi vilja bygga upp väran alltan på baksidan av huste i sommar...bara det att pappa typ inte är ledigt någonting! Men snart ska jag upp till Gideå (Ångermanland) till farmor o farfar o alla söta för som ska tränas! Vi känner en tjej som födder upp bajskir hästar tror jag det stavas, o jag brukar hjälpa till att träna fölen på sommaren! Vänja dom vid människor o hjälpa dom med att rida då o då!


Ska bli sååå mysigt att komma dit upp! När jag kommer dit ska ni få en ordentlig rundtur...jag hade tänkt att filma hur det ser ut! Det är grymt stort så räkna med många filmer :)


Puss o Kram


   

Av Emma Alenius - 1 juli 2012 12:52

Nu var det dags! Första deep shit inlägget jag gör...jag hoppas ni gillar! för nu lägger jag ner MASSOR med tid på det, ska nog bli bra :)


NU kör vi!


Nu är det sommar, man har tid att gör VAD man vill! Bara jag som känner att sommaren antingen går för fort eller för segt? Blir så dempig på dåligt väder! Då kan man ju typ inte göra någonting! Visst man kan gossa ner sig i soffan o mysa, kolla film o så...men med vem? Med lill sis, noppe! Jag försöker att lägga ner så mycket tid som jag bara kan på bloggen, men känns ändå som om den står stilla...fattar ni? Jag tror inte det! Jag tror inte att finns någon som kan förstå sig på mitt liv just nu!


Det är mycket som blir nytt för mig till hösten! Ny skola, nya lärare, vara minst på skolan igen, nya ämnen, beytg...MEN en sak förblir som det ska vara! Våran klass är ju liksom kvar! det är super skönt, man har ju lärt känna dom i 3 år...tänk om det bara skulle ta slut, för att någon knäppte med fingrarna! Sånt gör mig så f*cking les! När någon tror att dom vet det bästa för en...men gör det motsatta! Och varför? Jo dom har "tänkt igenom beslutet" länge...och kommit fram till att det är det som är bäst! men när dom kommer ut med det så blir bara pannkaka!


Lite så är det i mitt liv just nu! Folk som tror dom vet det bästa för mig...men som gör det motsatta! Det med klassen var en sak, vi sod emot....stoppade dom! men jag tror inte jag kan göra det just nu!


Känns som att mitt liv bara rullar på utan att jag kan stoppa det! Hallo, vad e det för dag/datum/månad? Jag har ingen kolla längre....och är det något jag INTE gillar är det inte ha 100% kontroll på vad jag gör/mitt liv. Det vet dom som känner mig!


Ibland suger det att "vara stark" för då tror folk att det är OK att såra en! om det är not som inte är okej så är det det! Big NO!


Ibland säger folk: "Det är så lätt att "bråka/tjaffsa me ddig för du blir inte arg." WHUUUT! Skulle inte jag bli arg, sårad öedsen...är det vad folk tror? Seri...varför tror ni det?Bara för att jag inte börjar stor böla så fort någon nuddar mig eller smäller till dig när du sårar mig? TRO mig, jag blir sårad när folk hackar ner påå mig 24/7! Om inte folk tycker om mig för den JAG är så har dom ingenting att göra i mitt liv! Jag är så sjuuukt trött på att folk hackar ner på mig, bara tror det är okej! Som om jag var luft som inte brydde sig! Jag blir ledsen inombords, låter som bull shit men det är 100% sant!


Men allt det släpper när jag kommer till stallet! är jag BARA mig själv...är med folk jag litar på och har HUR kul som hälst med! Det betyder mycker för mig! Visst det är långt till stallet o tar lång tid för mig att åka dit och some times it SUCKS, men det är det värt! Så mycket jag har utvecklat min ridnig sen jag började rida på Evlinge...det är helt amazing!


När jag kom dit kunde jag grunderna bra, hade tävlat LD dressyr o 70cm bana! Då hade jag ridit i 5år! Jag var stolt över det! Nu efter typ 2/3 år på E linge har jag hoppa 1,10 cm enkel hinder...har medryttar häst, har tävlat LB dressyr o 80cm bana! Visst skulle jag klara av en bana på 90cm med rätt inställning o rätt häst/ponny! Nu har jag betämt mig, jag ska bli BÄST på det jag älskar! Som mitt mål..att ta mig till SM med min EGNA ponny/häst, dit SKA jag komma...hur? jag ska kämpa som F*N! Ta in så MYCKET jag bara kan! Satsa 110% HELA tiden...ha höga krav på mig själv och sätta små mål på vägen! Nästa mål är att tävla en bana på 90cm ponny hels men häst funkar, sen ska jag bara fortsätta med 1m..1,10....jag tror att jag kan gå hur långt som hälst omjag bara VILL det! Men rätt inställning kommer man långet...men inte HELA vägen...pepp o suport spelar en STOR roll i det hela!


Sitter just nu o planera vad jag ska träna på under sommarlovet! Min balans o kondition står högt upp på listan! Sen att bara kunna släppa ALLT o bara GÖRA! Börja lita på att jag KAN! Börja lita på Bella...i början när jag red henne var hon bokstavligen rädd för ALLT! Minsta lilla pinne, seri...skulle det va så?


NU sen jag börja rida henne efter att hon vart halt så har hon inte hoppat åt sidan EN ENDA GÅNG! SÅÅÅÅÅ stolt över henne! Jag är inte det minsta nervös för att rida ut längre...hoppa eller what ever! NU har jag börjat lita  på henne o hon på mig! Nu ska det bara förtsätta så! Jag ska utvecklas i sommar!


Om någon sårat dina känslor säg bara fuck u o le!


Puss o Kram


   

         















Av Emma Alenius - 1 juli 2012 08:33

Hellu! sry för att jag inte har uppdaterat bloggen...vi va ju på picknik i fredags o sen såv jag över med ida!


Hade ingenting att blogga från då så, kunde inte skriva deep shit inlägget eller ladda upp bilder/film/göra videoblogg till er :/


Så får väl a göra det idag då! Pickniken var heeelt sjukt mysig! Ida, jag o Alexandra red ut på morgonen! bella hade tappat en sko i hagen men kolla in hoven o hon ömmade inte, så red iallafall! Hon kändes pigg o framåt, superkul när hon är på bra humör!


Sen red vi runt i skogen, vet faktiskt inte riktigt vart vi red...vi struntade i stigarna ett tag...bara gick i skogen :) Sen red vi till Hex ringen, typ en skogsglänta med en äng oc en stor ring runt! Vi red runt lite på ängen o hittade en plats där älgarna hade leggat o sovit förut....så där var gräset alldeles nerplattat! Så där la vi vår filt, hoppade av...vi packade upp fikat o satte longeringslinnor på hästarna så att dom kunde gå o beta medans vi åt!


Gräset var över 1 meter så det blev som väggar rund omkring oss! verkligen super mysigt :)


Sen hoppade vi upp (btw....vi red barbacka) och red vidare till sandtaget. Där hoppade Alexandra + Ida nåra språng medans jag jobbade Bella i skritten, hon fick jobba på att ge efter i munnen o sänka halsen o jobba under sig med bakbenen :)


...sen bytte vi hästar lite, jag red lite på  Meggie o Alexandra lite på Magi o Ida tränade oss lite :D

Det är så härligt att bara kunna ta "sin häst" o rida ut på t.e.x picknik med friend när man vill!


tack till båda för super dag!


Puss o Kram


       

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards