Ponnyryttaren

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 23:51

   Ville bara säga: Natti natti!


Bloggar imorn! Glöm inte att ställa ERA frågor till frågestunden imorn....


Lunch hos farmor o farfar m.m


Puss o Kram


Av Emma Alenius - 3 mars 2012 23:49

http://www.youtube.com/embed/7r6FBIZ9_LQ


har lyssnat sönder låten...


den är på HÖGSTA volym i mrummet nu!


ÄLSKAR DEN! Gör ni?


Puss o Kram

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 23:43

http://www.youtube.com/embed/YoAd0VsD5U8"


Såå coolt!


vad tycker ni?


Puss o Kram

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 21:12

Spelar HÖG musik i HELA huset nu! Vi har "gäster" (lollos kompisar som bode grannar med oss innan det flyttade) vet inte om man kan kalla det gäster men men...


Spelar sönder YUNG and WILD and FREE! Vet inte vilken musik ni gillar, men mina favoriter ligger ganska högt på spellistora nu!


Hoppas att ni har lika kul som vi har här! Vi kör/körde "dans tävling"  lollo o "lill Emma" är/var domare! Jag van ALLA låtarna.....vet inte om jag dansar så bra.....men kör man lite Wild and Crasy o har så kul man bara kan så brukar det gå bra! Wooopa!


Ha det så bra nu....


Puss o Kram :)

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 18:53

Tips till alla er som har egna träns eller andra saker med blingbling stenar! Såna som kan finnas på pannband o ridspön yada yada..


om ni INTE vill att dom ska losna, gör som JAG!


1. Ta GENOMSKINLIGT nagelack.....stryk det försiktigt över stenarna på pannband, ridspö eller vad det nu är ni har dom på!


2. Ta TUNT lager, så att det inte blir så ojämt!


3. Låt torka o sedan är det klart att använda!


Har precis gjort det själv på mitt träns från Stockholm Horse Show! Funkar JÄTTE bra!

Rekomenderas starkt till alla er som vill att sakerna ska hålla längre o INTE tappa stenar!


Tips till alla er som smörjer läder saker i stallet/hemma!


Använd INTE skum på läder! Då tappar det färg!


1. Ta en REN svamp


2. Fukta med JUMET vatten....


3. Dra den fuktade svampen i sadeltvål/lädertvål ( så att den blir "kladdig" men INTE skummar som du kämmer på den)


4. Smörj in med CIRKEL MÖNSTER, dra svampen i cirklar runt runt runt...ni fattar!


5. Ta en REN handuk o tprka tort om det behövs.....KLART!


Rekomenderas till alla er som vill att era LÄDER SAKER ska hålla längre o ha samma färg som när den/dom köptes!

Funkar även så att LÄDER SAKERNA håller sig mjuka o INTE spricker!


har du EGNA tips som du vill dela med dig av? Skriv gjärna ner den/dom i en kommentar nedan!


Hoppas att ni har nytta av mina tips!


Puss o Kram



Av Emma Alenius - 3 mars 2012 18:42

Jippi! ÄNTLIGEN kommer FÖRSTA FRÅGESTUNDEN till emmaalenius.bloggplatsen.se.


Tänkte att ni ställer frågor genom kommentarer/frågor fram till imorn! Då kör jag videoinlägg eller vanligt! Huvudsaken är ju att ni får era svar! Eller hur?

:)


Jag är öppen o svara på VILKA FRÅGOR som ni vill! Fråga på bara! Om ni vill ha personligt svar.....skriv in blogg adress i slutet av eran kommentar/fråga, så skriver jag svaret i en kommentar på ERAN blogg!


Har ni ingen blogg? Då kan ni skriva eran mejl adress istället i slutet av eran kommentar/fråga!


Frågorna kan handla mo VAD SOM HELST! Ska försöka svar så gott jag kan....hoppas att ni får ett bra svar på just ERAN fråga!


Puss o Kram 

       

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 15:26

Folk sätter upp afficher på folk dom ser upp till, men jag sätter upp en spegel :)


Haha....stämmer inte riktigt, men hoppas att det gör det en dag!


Puss o Kram

Av Emma Alenius - 3 mars 2012 15:09

Hej! Är i stallet med bästa ida o alexandra! Vi har precis mockat klart Magi o Meggies boxar, bara höet kvar som ska fixas!


ridlektionen idag gick SUPER! hade sööta Sirap, vi jobbade med galoppfatningar, inverkan yada yada!


Mammi har fixat lamullssulor som jag kunde ha i mina stövlar o stallskor! det blev jätte varmt o mysigt för fötterna!


Ska med Ida, Alexandra......o dom anndra när dom rider ut om en stund! Bloggar mer när jag kommer hem :)


Puss o Kram

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards