Ponnyryttaren

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Emma Alenius - 7 mars 2012 22:03

ska lägga mig nu, samla krafterna till en ny dag imorn!


redovisning i skolan tror att Ewa kommer till oss o repar in anndra dansen i musikalen! för ni ska väl komma o titta den 4:de April i diselverkstan kl 19.00? om DU vill boka biljett gör det via ticknet.se


blir till att plugga in det sista nu innan man somnar! hoppas att det går bra imorgon.....och att nikki har övat hon med!


natti natti


Puss o Kram


 



Av Emma Alenius - 7 mars 2012 19:58

ni underbara människor har samanlagt idag kollat in bloggen 110 ggr idag! bra jobbat!


så kul när statestiken går bra!


blir så glad att folk friviligt kollar in bloggen flera ggr per dag!


Puss o Kram  

Av Emma Alenius - 7 mars 2012 19:46

Imorn blir det redovisning om oceanien! kan ju inte säga att jag tjuter av glädje direkt....


Det är inte det att jag e rädd, jag gör det ju med nikki! det är bara det att vi knappt e klara! Jag pluggar stenhårt på texten, imorn får vi se om nikki har det eftersom jag va hemma från skolan idag, har någon förskylning som INTE vill försvina! Den går i perioder! SÅÅÅÅÅ jobbigt ska ni veta!


Så det blir väl bara till att plugga hårt som f*n nu, "grönt kort" prov på lördag och Oceanien redovinsingen imorn!


ganska mycket som ska finnas i huvudet just nu......alla saker till på lördag o 5st texter som man ska kunna utantill tills imorn! Kan säga det att jag inte kan EN ENDA utantill än så länge!


Men vi ses väl senare här på bloggen? Right?


Puss o Kram

       

Av Emma Alenius - 7 mars 2012 12:41

jahop, inget svar på mailet vi skickade om connemara stoet! Så antar att det jag inte blir någon medryttare på denna hästen! Sad :(


Har NI några tips på hästar eller ponnysar som behöver medryttare i era stall/klubbar? eller känner ni någon som har egen häst?


om NI har NÅGON info till mig SNÄLLLLLLLA! Skicka den o beskrivning till mig på emma.alenius@hotmail.com


Skulle HELST men måste inte finnas i nacka/värmdö området! Beror HELT på hur hästen är ofc!


Puss o Kram

 

Av Emma Alenius - 7 mars 2012 12:25

Jag är inte den sortens person som dukart för svårigheter eller börjar gråta om det blir fel!


När jag tävlar, tränar m.m ger jag ALLT jag kan! 110% HELA tiden!


Så klart att det inte alltid går så bra för det! Precis som vi har ponnyn/hästen sina bra o dåligare dagar! man kan inte alltid vara BÄST på ALLT! Även om man gärna vill det, så finns det ALLTD någon som gör det bättre.....sad but true!


Hästar är en del av mitt liv! Utan dom tror jag inte att jag skulle överleva särskilt länge!


När jag inte är i stallet eller sitter på hästar, så tänker jag på hästar, tänker på stallet, hur mkt jag VILL vara där men Inte kan!


Man MÅSTE ju gå i skolan med, det positiva me dskolan är ju att man har sina kompisar där, och om man har bra betyg...kan det ta en till HÄSTGYMNASIUM! det är ett av mina stora mål, att komma in på ett riktigt bra hästgymnasium och VÄRKLIGEN Leva med hästar på ett HELT annat sätt!


När jag sitter på hästen....och styr mot ett hinder, spelar ingen roll hur HÖGT eller BRETT, jag backar inte för utmaningar.....jag FÅNGAR dom o löser DOM!


Prova det nästa gång ni rider, tro mig! Det blir såå mycket roligare att känna att man klarade något, som man inte trode att man skulle fixa.....än att se på när andra gör det du VILL göra, men inte VÅGADE!


Det är ingen konst att vara modig om man inte var rädd eller nervös före!


Puss o Kram

 

hittade en "gammal bild på mig o söta Casper! 


Av Emma Alenius - 7 mars 2012 11:46

träningen igår för millan gick super!


Arkas (sm-ponnyn) gick klockrent fram till slutet, har börja dra mot mitten o innerskänkeln räkte inte riktigt till! men men, det går bättre nästa gång!


Mammi eller Pappa var inte där o kunde filma, o ridvideon från förra veckan finns på mamman iphone....och hon e på jobbet nu! Så den kommer upp ikväll, PROMISE!


Ska plugga nu, "grönt kort" prov på lördag! Bara köra på så kommer jag att ha det på lördag efter middag!


Har fått frågor om vad "grönt kort" är! Till er som undrar så är det ett "bevis" på att man vet hur man ska bete sig på tävlingar, vad som ska göras, hur man tar hand om hästen på BÄSTA sätt och vart man går om man får problem eller har frågor, lite kortfattat och VERKLIGEN INTE ALLT man Måste kunna!


Man måste ha "grönt kort" för att få Tävla på andra ställen än sin egen ridklubb!

  

Puss o Kram

Av Emma Alenius - 7 mars 2012 11:15

Här kommer svar på några av frågorna ni ställt till mig via mail o kommentarer, hoppas att ni blir nöjda med svaren!

 

1. Hej! Vad är din favorit mat/butik/film/ponny eller häst? tacksam för svar. // Vilma

 

sv: tack för din fråga! mat = tror jag blir klyftpotatis , kött o pappas bea!

Butik = olika, kan skriva dom bästa: Lindex, Gina, Hollister, New Yorker o Jucie Couture!

Film = venne....Glee o Gosip Girl e bra!

Häst or Ponny = gillar ALLA hästar, vissa mer än andra när man gör olika saker!


2. Hur gammal är du? // fanny

 

sv: snart 13 (99)


3. Hur länge har du ridit?

 

sv: är inne på 7året nu!


4. Har du egen häst/ponny? om inte, vill du ha? varför?  Häst eller ponny då?  vad skulle du göra med den? tacksam för svar.

 

sv: nej har ingen häst, skulle vERKLIGEN vilja ha, vill ha en egen PONNY, skulle vara ute och TÄVLA Mycket i hoppning! skulle köra lite dressyr om det skulle finnas i tanken, men inte satsa 100% på om du förstår?!


Jag vill ha en egen Ponny för att det skulle vara SÅ ROLIGT att kunna rida när man vill, göra man vill, tävla högre klasser, utvecklas med hästen på ett annat sätt än man får göra på ridskola! Jag skulle vara så mycket i stallet o kompisarna som jag ville! Läxorna kan man ju göra där! right?


tänk er själva, ridandes barbacka på midsommar i vitt kläning, galopperandes på ängarna i solen o bara mysa! UNDERBART det skulle vara!


5. Är hundarna du skriver om dina egna? väldigt söta :)

 

sv: tyvär inte mina, tävlar hund utställning med dom bara! jag är deras vad sak man säga....HUNDVAKT! är ute med dom så mycket att dom känns som mina, fast dom bor några hus bort!


Det var sista frågan för nu.....kommer fler chanser att ställa frågor! Men ni måste ju inte vänta tills des, right! jag svara på frågor HELA tiden, bara fråga på! 

     

 

Puss o Kram

 


 




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards