Ponnyryttaren

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Emma Alenius - 10 mars 2012 19:07

Wilma med familj kom till oss! dom ska sova över!


myyyyyyys!

     

uppdaterar snart igen....


Puss o Kram

Av Emma Alenius - 10 mars 2012 17:07

sorriiii för att jag inte han blogga imorse! det var upp tidigt för att ta bussen till stallet! fanns helt enkelt ingen tid....


det har varit en speciel dag idag!


idag var det grönt kort prov...och det var också förberedande genom gång! förberedande = som en JÄTTE lång teori lektion!


dan började med att vakna, äta frukost, slapa lite, ta bussen till stallet, byta om till stallkläder o heja på kompisarna som kom!


vi började med lite "teori" i teorisalen....sedan gick vi ner i ridhuset o visade "hästen i hand" precis som man gör på veterinärs besiktning på tävling! jag visade Arkas men några anndra medans resten visade Basil! För mig gick det  SUPER! fick bra kritik av Maya (marianne)  hon som leder grönt kort kursen!


efter det gick vi in i stallet o övade på att linda ben! lite tränings lindning o hur man lindar inför natten! gick jätte bra där med! fick till det RIKTIGT bra, tillräkligt hårt o det såg faktiskt ganska bra ut!


efter det så gick vi upp till cafeterian o åt lunch! för mig blev det pannkakor, mums!


sedan var det samling i teorisalen o lite kort fakta om hur man lastar!


vi tog ut Ezkil till stallplan, där stog det en ganska liten transport!

som Jag skulle få lasta :S hade ju inte lastat en häst förut, vet lite segt men men....


det gick faktiskt väldigt bra det med ^^


......


lite senare, så gjorde vi provet i teorisalen.....vart klar ganska fort men när jag kom fram till maya (marianne) så märkte jag att jag glömt göra en sida! som tur var så han hon inte rätta det, så jag sprang in o gjorde det lite halv smidigt XD


provet var ganska lätt, för det fanns svarsaltenativ på nästan alla frågorna, men på vissa av dom så var man tvungen att skriva typ allt i detalj....


inlägget blev liiiiite långt, men hoppas det fun   kar!


Puss o Kram



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen? svara ärligt! vill veta för att bli bättre
 Den är as grym! fortsätt som du gör!
 den är bra...men kan bli bättre!
 inte så bra
 vet inte
 som alla anndra bloggar, typ
 din blogg beskriver dig precis!
 .................
 varför frågar du? du vet svaret själv :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me @ Bloglovin

 

        


Ovido - Quiz & Flashcards